Jeden musí z kola von

Zoznámte sa s detektívkou Helen Grace

Názov: Jeden musí z kola von

Autor: M.J.Arlidge 

Rok vydania v originálnom jazyku: 2014

Žáner: thriller, krimi

Séria: Helen Grace

Diel: 1.

“Dôvera je krehká vec – ťažko ju získať a ľahko stratiť.”

V okolí Londýna vyčíňa sériová vrahyňa a zdanlivo nikto nie je v bezpečí. Unesie vás a ešte jednu osobu, ktorá je vám blízka, zavrie vás do priestoru, odkiaľ niet úniku bez ničoho, okrem zbrane s jednou guľkou a mobilom. Tým vám oznámi, že buď zabijete seba alebo toho druhého. Len tak sa odtiaľ dostanete. Mobil sa vybije  a vy…

Začneme morálnou dilemou. Čo by ste v takom prípade spravili vy? Máte odpoveď? Možno je vám teraz ľahko odpovedať, no nikto z nás nevie, ako by sme zareagovali, keby sme sa nebodaj do takej situácie dostali.

Dosť ale bolo ťažkých úvah, poďme k hodnoteniu knihy.  Na úvod poviem, že to bola jedna z najnechutnejších kníh, aké som kedy čítala. A áno, toto má byť niečo ako  upútavka na to, aby ste si túto knihu prečítali, lebo je úžasná. Toto, teda to, že mám také silné pocity, sa totiž tak často nestáva.

Ako pri väčšine kníh tohto žánru, (aspoň väčšine tých kníh, ktoré som čítala,) aj tu nás čaká niekoľko uhlov pohľadov. Tu je malé negatívum, od uhlov som čakala viac (asi som rozmaznaná úžasnou knihou I Let You Go), no napriek tomu ma aj v nich dokázalo čo-to prekvapiť.

Dejovo… Kniha vás udrží v napätí, nedá vám poľaviť ani chvíľku. Čo je super… ak máte niekoľko hodín v kuse na čítanie, čo som ja nemala. Takže by som chcela povedať, že ma vždy prerušili v najlepšom, ale to sa nedá, pretože napätie gradovalo neustále.

Helen Grace je naozaj zaujímavá hlavná hrdinka, pretože je na určité pomery trochu staršia (nie často sa v takýchto knihách stretávame so ženami okolo 40, či?) a na pohľad je to tvrdá, neústupčivá žena, no čitateľ má možnosť ju spoznať trochu hlbšie, teda, hlbšie ako jej spolupracovníci, takže až do konca knihy (a možno až do konca série, to sa potom uvidí) uvažuje, aká naozaj je a čo ju k niektorým veciam vedie. No, veľmi konkrétnym veciam, ktorými kniha takmer začína. Nechcem vám v tejto recenzii pokaziť prekvapenie ani z prvých niekoľkých strán. Prečítajte si ju.

Aj ostatné vedľajšie postavy boli naozaj zaujímavé, najmä tým, že mi väčšina nebola veľmi sympatická. Čo je dosť zvláštne, tieto antipatie ani nemalo čo vyvolať, proste to tak bolo. V zlomových okamihoch som sa však pristihla, že mi na nich celkom záleží, takže ako to s tými negatívnymi pocitmi bolo naozaj, to neviem.

A poďme k tej nechutnosti. M.J.Arlidge je asi výborný spisovateľ alebo mám až príliš živú predstavivosť, alebo je to kombinácia oboch, lebo v niektorých momentoch sa mi doslova zdvíhal žalúdok. V dvoch určite, potom som už asi získala istú imunitu. Ak ste to čítali, alebo to prečítate, dajte mi vedieť, či ste mali podobné stavy. Ale neprajem vám to, samozrejme.

K rozuzleniu len toľko, že aj tu ma to všetko dosť prekvapilo. Len neviem, ako dokáže M.J.Arlidge nepodliezť tak vysoko nastavenú latku. Tým chcem povedať, že si musím prečítať dvojku a to čo najskôr. Teda, až sa k tomu dostanem. Takže tak o pár rokov najskôr 😀

Ale ako som povedala, kniha stála za to (a ak si po tejto recenzii myslíte, že stojí aj za vaše peniaze, tak si ju kúpiť môžete na Martinuse, vlastne po slovensky sú vonku už štyri diely).

Preto knihu hodnotím na 9/10.

Pepa

Pridaj komentár

