5 problémov knihomoľov #1

Každý človek prechádza v živote vlastnou kôpkou problémov, stresov a kríz. Ako knihomoli si na tú kôpku prihodíme dobrovoľne – aj keď možno nevedome – ešte zopár (desiatok) ďalších.

Poďme na prvú časť.

1. Ktorú knihu mám prečítať skôr?

Klasika, nie? Niežeby každý knihomoľ mal na svojom zozname viac ako 300 kníh, ale toto nás môže stretnúť nielen pri poličkách kníh doma. Čaká nás to aj v knižnici, kníhkupectve, v škole pri výbere povinného čítania (aj keď tam to nebýva o tom, že všetky knihy sú skvelé), v e-shope.

Mne sa to stáva len na Goodreads, lebo len tam mám kompletný zoznam kníh, ktoré čítať CHCEM. Lenže ktorú skôr? Mám chuť na horor? Cestovanie v čase? Ľahkú romantiku? Intenzívnu drámu? No páni, spôsobujem si stres a to si ani nejdem vyberať knihy (hoci… )

2. Poličky a knižnice

Keďže sme sa tejto téme venovali už TU, tak vám to poviem len v skratke. Nové knihy = nové poličky, lenže aj miesto na stenách je obmedzené. Zrazu sú knihy za inými knihami a niekedy v stohoch na zemi. Videli ste už niekto nejaký stropný úložný priestor na knihy? To by bolo super! Samozrejme dá sa to vyriešiť čítačkou ale viem, že väčšina ľudí je proti. Aj vy? Tak najprv si prečítajte naše porovnanie TU, a potom nám dajte vedieť v komentároch!

3. Mám si zobrať knihu so sebou?

Aj vy plánujete svoje vychádzky z domu (lebo povedzme si úprimne, čo je lepšie ako byť doma s knihou?) podľa toho, koľko času budete mať na čítanie? Ak mám čakať 5 minút na stanici, zoberiem si knihu. V škole sú prestávky? (Nečakané) Tak to radšej knihu so sebou!

Vlastne celý problém spočíva v tom, že si treba vyrátať, akú veľkú kabelku/tašku treba, podľa toho, koľko času budem mať, aby som mala dostatočne hrubú knihu. Alebo, veď viete, čítačka. Aby som vám povedala takú “pikošku”, mám len jednu kabelku, kam sa mi kniha nezmestí, ktorú nosím len ak niekam idem na superkrátku dobu, alebo je to skôr formálna udalosť, kde by to bolo celkom faux pas.

4. Závislosť najsilnejšieho druhu

Ak dlho nečítam, lebo nemôžem, čo sú tie výnimočné udalosti keď cestujem (a býva mi zle ak čítam), alebo sa musím učiť alebo som na nejakej akcii, kde sa čítať nedá, moja závislosť a hlavne absťák sa dostaví vo vynikajúcej forme. Konkrétne tak, že v tom okamihu začnem čítať všetko. Viem billboardy naspamäť, prečítam oznamy na nástenkách, zloženie kečupu aj drobné písmenká na reklame. Písmenká a slová sú našťastie všade, takže neabstinujem dlho. Príroda je najhoršia, tam si písmenká musíte len domýšľať 😀

5. Ako správne vyjadriť to nadšenie

Dočítate skvelú knihu a… čo spravíte vy? Spokojne si povzdychnete a pustíte sa do ďalšej? Čaká na vás mierna odluka od kníh, lebo ako môže byť nejaká kniha ešte taká dobrá? Ja som sa snažila odporučiť tú knihu kamarátkam. Rýchlo som však zistila, že skoro nikto nečíta rovnaké knihy ako ja. Takže… sme si založili blog! Samozrejme dá sa aj bezhlavo kričať na ulici, ale to veľmi neodporúčam, Slovensko také chápavé nie je.

Bojujete aj vy s týmto údelom? Nosíte si knihu na každú príležitosť? Kričíte na ľudí, pretože tá kniha bola taká dobrá? Máte doma vôbec miesto na ďalšie knihy? Napíšte nám!

Pepa

4 thoughts on “5 problémov knihomoľov #1

  1. Super článok, vo väčine prípadov súhlasím až na tú štvortku 😀 Nevadí mi, ak dlhšie nečítam ak sa niekde zabávam alebo som na výlete alebo si skrátka pozriem film, počúvam hudbu. Na druhej strane výber toho čo budem čítať ako ďalšie a úložný priestor sú moje najväčšie problémy 😀

    Like

    • Ďakujem 🙂 Tak nemyslela som to tak, že v okamihu, keď nečítam, tak mi to chýba alebo že sa dobre nebavím, to nie 😀 Len keď sa pristihem, že čítam v obchode aj tie maličké písmenká, koľko stojí kilo danej potraviny, tak zistím, že joj, niečo mi asi chýba 😀
      A len pre zaujímavosť, koľko kníh je na tvojom zozname alebo prečo sa nemôžeš rozhodnúť?

      Like

Pridaj komentár

