#Nerd

Doučovanie, po ktorom ani jeden z nich netúžil, príťažlivosť, ktorú ani jeden z nich nečakal.

Názov: #Nerd

Autor: Cambria Hebert

Rok vydania v originálnom jazyku: 2014

Žáner: YA, romantické, new adult

Séria: Hashtag

Diel: 1.

“You know you’re a clumsy person when you cause other people to fall down.”

Rimmel má štipendium, ktoré však visí na vlásku. Hoci nechce nič iné ako splynúť a doštudovať, teraz musí doučovať. A to nie len tak niekoho, ale najznámejšiu osobu celej vysokej školy. Roman, alebo Romeo, je hviezdny atlét, ktorý má však problém so známkami. Rimmel je preňho len na obtiaž, typická bifľoška s ktorou nechce mať nič spoločné. Alebo áno?

Nuž musím povedať, najmä preto, aby ste to prípadne mohli celé preskočiť, ak nemáte čas, že som čakala niečo lepšie. Kniha nebola zlá, celá séria asi nie je zlá, ale čakala som niečo lepšie a čítala som už aj lepšie. Myslím.

Najprv si spravme malé jazykové okienko, anglická verzia.
Nerd
– osoba, ktorá sa veľa učí, svoj intelekt zameriava na školské prostredie, vlastne bifľoš
Geek– osoba, ktorá je pravdepodobne inteligentná, no zameriava sa na komiksy, knihy, filmy, seriály, hry,… Čo samozrejme neznamená, že nevyniká aj v škole, no nie je to jeho cieľ. Na to my veľmi nemáme výraz.

Rozobrala som to preto, aby bolo hneď na úvod jasné, že o koho v knihe ide, a tiež preto, lebo plánujem tieto anglické výrazy v tejto recenzii používať.

Rimmel naozaj bola nerd. Celé dni trávila učením, robila si úlohy dva týždne popredu (????? To sa dá?????), čítala len literatúru faktu, dištancovala sa od ostatných, obliekala sa do fádneho oblečenia a vo voľnom čase chodila do útulku (čo bolo SUPER, mám rada originálne záujmy a dobrovoľníkov treba). Okrem toho ešte pišťala a… Aha… a ešte bola stráááášne nešikovná. Až neuveriteľne, povedala by som, že doslova neuveriteľne.

Romeo sa spočiatku zdal ako riadne plytký chalan, bola som rada, keď mu neskôr autorka dala trochu hĺbky.

Čo sa deja týka, tak úprimne… Žiadne prekvapenie. Že sa budú priťahovať je jasné po prvej strane, nečakala nás žiadna ÚŽASNÁ zápletka, HROZIVÝ zvrat alebo NEUVERITEĽNÉ odhalenie.

“No one wanted to deal with damaged. It made them uncomfortable.”

Vlastne je to niečo, čo nazývam plážové čítanie. Milé, neškodné, pobaví, rýchle. Napriek tomu, že sa to tvári ako dlhá kniha (470+ strán po anglicky), tak sa to číta rýchlo. Možno aj preto, a to je ďalšia zaujímavá vec na tejto knihe, že na úvod každej kapitoly sme mali náhľad na tzv. univerzitný Buzzfeed, čiže niečo ako aplikáciu na klebety.
Za to má u mňa autorka plus, originálne prvky mám veeeeľmi rada.

Knihu hodnotím na 5/10.

Pepa

 

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.