Zlý začiatok (Séria nešťastných príbehov)

Všetko, dokonca aj to zlé, má svoj dôvod.

Názov: Zlý začiatok

Autor: Lemony Snicket

Rok vydania v originálnom jazyku: 1999

Źáner: fikcia, pre deti

Séria: Séria nešťastných príbehov

Diel: prvý

“Neviem, či ste si to niekedy všimli, ale prvý dojem je často úplne nesprávny.”

Táto kniha je len začiatkom neradostného života troch osirelých, nešťastných detí, Baudelairovcov. Deti stretáva jedno nešťastie za druhým, musia využiť svoj vlastný rozum a väčšinou si spomôcť sami. Celá kniha no i samotná séria je plná nespravodlivosti, neuveriteľných situácii, vynálezov a katastrof.

Ako dieťa som túto sériu milovala! No keďže boli donedávna preložené len prvé dve časti, nikdy som sa nedostala ďalej, čo ma v tom čase veľmi mrzelo. Musela som obe knihy prečítať miliónkrát, tak ma to pohltilo…

Keďže teraz vyšiel na Netflixe seriál spracovaný podľa tejto predlohy, vydavateľstvá si dali záležať a preložili minimálne ďalšie dva diely. I keď som už veľká, stále dúfam, že si raz budem môcť prečítať všetky diely. Mimochodom, ten seriál je úžasný, tak veľmi sme sa s bratom už dlho nenasmiali 😀 😀

Páči sa mi, že aj napriek vážnosti a hrôze kníh z toho urobili skôr humorný príbeh, ktorý upútal veľmi veľa ľudí.

“…viete, že po dlhom plači ste sa cítili lepšie napriek tomu, že okolnosti sa vôbec nezmenili.”

Zbožňovala som Lemonyho Snicketa. Od jeho mena cez úžasný štýl písania po prihováranie sa čitateľom.
Je to tak, autor sa v celej sérii prihovára čitateľom, je to príbeh, ktorý on rozpráva nám a stále sa nás snaží varovať pred jeho pochmúrnosťou. Ako to už ale býva, to nás vždy navnadí čítať ďalej.

Veď len prvá veta:

“Ak sa zaujímate o príbehy so šťastným koncom, radšej by ste si mali prečítať nejakú inú knihu.”

Taktiež všetko vysvetľoval, niekedy až prehnane do hĺbky, ale predsa len je kniha a séria určená pre deti.

Jeho štýl písania je úžasný pre deti, no i starších. Kniha je síce určená pre deti, no na svoje si môžu prísť i starší. Tieto knihy môžu byť pre mnohých návrat do detstva a odpútanie sa od “dospeláckych” kníh, začítanie sa do niečoho jednoduchého a jednoznačného.

Keď som to pred pár týždňami znovu čítala, všímala som si aj malé veci, ktoré som si nemala šancu všimnúť keď som bola dieťa. Napríklad autorovu hru s menami. Deti sa volali Baudelairovci (jeden z Prekliatych básnikov, ktorí boli v spoločnosti vyvrheli), bankár sa zas volal Poe. Nejdem vám hovoriť ďalšie slovné hračky, nájdete si aj sami. 🙂

Pre mňa bola toto prvá kniha s naozaj zlým dejom, kedy som si uvedomila, že život nie je rozprávka. Prečítajte si ju aj vy! A seriál si tiež nenechajte ujsť! 😀

Hodnotím to na 8,5/10.

Evi

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.