Life As We Knew It

Mesiac sa priblíži k Zemi a stane sa nečakané…

Názov: Life As We Knew It

Autor: Susan Beth Pfeffer

Rok vydania v originálnom jazyku: 2006

Žáner: dystopické, YA, sci-fi

Séria: Last Survivors

Diel: 1.

Mal to by len ďalší astronomický úkaz, len ďalší deň v živote všetkých. No po zásahu Mesiaca asteroidom sa stane nečakané. Mesiac sa priblíži k Zemi, vypadne elektrina a zmení sa všetko…

“Life may not continue the way we know it today, but it will continue.”

Spočiatku som si zase raz nebola istá, čo čítam (všíma si v tom niekto už vzor? Lebo ja áno, asi mám problémy). Totiž… vyzeralo to ako úplne bežná kniha, až kus po začiatku sa začala spomínať tá udalosť. No a od vtedy boli moje pocity tak trochu na vode.

Pretože tá kniha bola… divná. Jasné, máme tu katastrofu, ale hlavnú hrdinku trápi na začiatku jej krasokorčuliarsky idol. Hlavná hrdinka – Miranda – má zvláštne myšlienky, ako napríklad:

“Hádam, že som vždy mala pocit, že ak by svet skončil, tak McDonald’s by bol stále otvorený.”

alebo že by to bol rovnaký Mesiac, na ktorý sa pozerali George Washington, Kleopatra a kopa iných. Alebo:

“Nejako som zabudla, že existovali aj iné krajiny, že sme Mesiac zdieľali s inými krajinami.”

Bolo zvláštne sledovať, ako sa ľudia vysporiadavali s katastrofou. Viete, ja to už tak čakám, že by som asi dokázala prežiť. Títo ľudia to tak celkom nevedeli. Nevedeli, čo robiť, kedy, ako.
Ale zároveň kniha ukázala, že ako sa s tým vysporiadávajú normálni ľudia, nie niekto, kto potom náhodne zachráni svet, hoci to stále v ďalších knihách nie je vylúčené 😀

“It’s such a weird way to live. I just can’t believe it’s going to stay like this much longer. On the other hand, I’m already starting to forget what normal life felt like.”

Kniha bola veľmi dlhá (no dobre, nie až tak, ale pomalá), autorka sa tam snažila napchať všetko, ale tak trochu zbytočne. Osekať to od hlúpostí a čítalo by sa to rýchlejšie a lepšie. Tým nechcem povedať, že to bolo nezaujímavé čítanie, alebo že som si to úplne neužila. To nie je pravda, chvíľami ma to veľmi bavilo, inokedy ma to udržalo aspoň dosť zaujatú na to, aby som knihu dokončila.

No a nakoniec… Už počas čítania to bolo také divné. Tie vedecké nepresnosti. Akože asteroid menší ako Mesiac a pohne Mesiacom? A astronómovia to nečakali? A ten asteroid bol vraj hustejší? Ale ako hustý musel byť? No dobre, možno sa nad tým príliš zamýšľam, ale je to také nedôveryhodné.


Celkovo dosť veľa takých vedeckých nezmyslov, ale ak by som spomenula viac, tak by som vám to spoilovala a to nechceme, však?

“Even if things don’t get exactly back to normal, that doesn’t mean things won’t improve.”

Ale.. Pokračovanie si prečítam. Raz. Viete… Až prečítam asi sto iných kníh.

Knihu hodnotím na 6/10.

Pepa

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.