Everything, Everything (Láska stojí za všetko)

Pre jeden nádych čerstvého vzduchu dokázala riskovať všetko.
Aj jej život.

Názov: Everything, Everything /Láska stojí za všetko

Autor: Nicola Yoon

Rok vydania v originálnom jazyku: 2015

Žáner: romantické, YA, súčasné

Séria:

Diel:

“Maybe growing up means disappointing the people we love.”

Maddy má alergiu na…svet. Skoro celý svoj život žije zavretá vo svojom dome s jej mamou a zdravotnou sestrou Carlou. Jedného dňa sa do vedľajšieho domu prisťahuje nová rodina. Rýchlo si uvedomí jednu vec – celkom iste sa zamiluje do Ollyho, nového chlapca v susedstve. A skončí sa to veľmi zle.

Táto kniha bola úúúžasná! Neskutočná, skvelo napísaná, napínavá… Mala skrátka všetko, čo má kniha podľa mňa mať.

Najprv som videla trailer na film, priznávam sa. No veľmi sa mi zapáčil ten nápad, tak som si povedala prečo nie a rozšírila svoju knižnicu o ďalší kúsok. A rozhodne neľutujem!

Čo môžem o tejto knihe povedať naisto je, že sa od nej nedalo odtrhnúť. Prečítala som ju v priebehu pár hodín a zostala kvôli nej hore tak do pol tretej v noci.

Bolo to krásne, vtipné a smutné zároveň, páčilo sa mi ako tieto pocity autorka striedala. Raz som sa smiala, potom sa zas roztápala.

“Just because you can’t experience everything doesn’t mean you shouldn’t experience anything.”

Opis mladej lásky nebol prehnaný ako teraz býva vo väčšine kníh. Maddy a Olly sa do seba zamilovávali pomaly, cez maličkosti a ich vzťah nebol ani zďaleka dokonalý. Každý z nich mal svoje tajomstvá, boli tu zmeny nálad, no i krásne momenty kedy som bola absolútne pohltená v príbehu.

Maddy mi ako hlavná hrdinka a rozprávačka príbehu veľmi sadla. V hlave som mala presné obrazy z jej opisov a dokázala som vidieť veci z jej perspektívy. Možno mi tu trochu chýbal Ollyho pohľad, ale toto nie je taký typ knihy aký väčšinou čítam. Pohľad postáv sa tu nemenil, čo som nakoniec aj ocenila.

Opisy, ach tie opisy.

Proste… boli úžasné. Ak ste romantické duše a je tu dievča, ktoré má chorobu a chlapec sa o ňu bojí a ochraňuje ju a… okej, končím, znie to dosť zle (ale možno tu je niekto taký ako ja! 😀 ). Boli jednoduché, no i tak zachytili všetko, čo bolo treba.

Kniha mala aj hlbšiu myšlienku, ktorá je vyjadrená v tejto vete:

“Everything’s a risk. Not doing anything is a risk. It’s up to you.”

Maddy si uvedomila, že je nažive, ale nežije. Potrebovala objavovať svet, ísť von a spoznať všetko to, čo jej život mohol ponúknuť a nič ju nedokázalo zastaviť. I keď riskovala svoj život, stálo to za to. Konečne mala pocit, že žije.

“Love is worth everything. Everything.”

“Life is a gift. Don’t forget to live it.”

Možno jediné, čo sa mi tu nepozdávalo bol koniec knihy. Zdal sa mi príliš urýchlený, som si istá, že by som vydržala ešte pár strán čítať – príbeh sa mi zdal trochu viac otvorený ako by som chcela. A tiež… bol pritiahnutý za vlasy… Ale tak, mohlo sa to stať.. zistíte, keď si prečítate.

Knihu hodnotím na 9,5/10.

Evi

Knihu som dočítala len pár hodín po Evi a nie je to žiadna náhoda. 😀 Rozčítané som to mala skôr, ale nepáčil sa mi obal.. No, skráťme to a povedzme, že musím ÚPLNE súhlasiť s recenziou vyššie, hoci ja som ani na chvíľku nechcela Ollyho pohľad.

Výborný aspekt bolo aj formátovanie, nebol to LEN text, ale aj maily, chat, zoznamy,… Takéto veci príbehom len pridávajú, či už na svižnosti alebo zaujímavosti.

Knihu hodnotím na 9,5/10.

Pepa 

1 thoughts on “Everything, Everything (Láska stojí za všetko)

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.